Calisthenics Foundation Program
Calisthenics Foundation Program är ett träningsprogram som gör dig starkare inom grunderna i träningsformen Calisthenics.

Calisthenics träning som utmanar dig på nytt

Calisthenics Foundation Program är ett träningsprogram med fokus på övningar som utmanar kroppens alla muskler som en enhet.  Bli både starkare, rörligare och uthålligare tack vare effektiv Calisthenics träning. 

Träning för att utvecklas

Utmana dig med kreativa Calisthenics övningar

Videoinstruktioner

Videos till alla övningar för att utföra dem korrekt

Bodyweight Strength

Övningar inom Calisthenics och kroppsviktsträning

Tillgängligt online

Tillgängligt på alla enheter online och i Web App
Calisthenics foundation program
Calisthenics-Foundation-Program-Mobile

Detta är Calisthenics Foundation Program

Träningsprogram – Här  fokuserar vi på att bygga en stark, flexibel och uthållig fysik med kroppen som utgångspunkt. Programmet är för både vana Calisthenics utövare så väl som dig som tränat på gym några år och vill prova något nytt.

Upplägg  – Du tränar fyra dagar i veckan. Programmet är indelat i tre faser á fyra veckor med övningar som ökar gradvis för att utmana dig i din träning. Varje pass innehåller en uppvärmning och noga uttänkt träningsplanering.

Varför Calisthenics träning?

Calisthenics är en träningsform med syftet att bli stark i relation till din egen kroppsvikt. Genom att använda vår egen kropp som motvikt bygger vi styrka, kroppskontroll, koordination och uthållighet, för att nämna några positiva effekter. Detta utöver att klara av nya övningar som du aldrig trodde dig kunna! Med vårt Calisthenics Foundation Program provar du på nya övningar som utmanar dig på flera plan. Vi har noggrant tagit fram både träningsplaneringen och träningspassen, du behöver bara följa planen.

Vilka redskap behövs för att träna?

P-Bars

Paralletter eller p-bars i valfri höjd

Ringar

Ringar som går att justera till olika längder.

pullupbar

Pull-Up Bar

Någonting att hänga i med utrymme ovanför.

Band

Resistance bands i olika längd och tjocklekar.

Låda

Resistance bands i olika längd och tjocklekar.

Anpassa till din nivå

Din nivå – För att få ut så mycket som möjligt av det här programmet bör du minst klara av: 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg. Undrar du om nivån funkar för dig? Kontakta oss.

Alternativa övningar – I programmet kan du ofta skala rörelserna för att kunna utföra dem på din nivå. Välj den övning som passar dig och din nivå.

Guide, lär dig stå på händer

VAD INGÅR?

Calisthenics Foundation Program

399 SEK
  • 12 veckors träningsprogram
  • Videoinstruktioner till övningarna
  • Direkt tillgång till program
  • TIllgång online & Web App
NYHET!

Är du en av dem som scrollar ner till botten?  Då ska jag snabbt summera Calisthenics Foundation Program. Det är ett program med noga utvalda övningar som gör det enklare för dig att träna grundläggande Calisthenics övningar. Är du redo att bygga styrka, uthållighet och få bättre teknik inom Calisthenics, vänta in, börja idag! 

För endast 399:- får du tillgång till programmet online med ett komplett träningsprogram med uppvärmningar att göra hemma, videoinstruktioner, progressiva övningar och web-app.

Douglas Ekermark

Vanliga frågor & svar

Både ja och nej. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av Calisthenics för att börja med detta träningsprogram. Du bör däremot ha minst sex månaders erfarenhet av träning samt bör kunna cirkla 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg för att få ut det mesta av programmet. Du kommer att prova på nya övningar som du inte gjort tidigare, om de blir för svåra går det att skala ner rörelserna. 

Ja, du får direkt tillgång till ditt program online. Du får dina uppgifter på mailen och loggar in på hemsidan här. Så länge du har wifi, 3G eller 4G uppkoppling kan du nå programmet.

Vi rekommenderar att du följer programmeringen och tränar fyra gånger per vecka. Du kan kombinera programmet med din nuvarande träning eller uteslutande träna detta program för att bygga styrka, uthållighet och rörlighet med Calisthenics träning.

Programmet är har en viss nivå dvs du bör kunna utföra 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg. På många rörelser finns enklare variationer som du kan skala ner med, om så önskas. Välj den progression som passar din nivå på varje övning.

För att träna med programmet rekommenderar vi att du har en pull-up stång, en dip-bar, ringar, paralletter, låda och eventuellt ett par vikter. Saknar du redskap går det att vara kreativ.