CALISTHENICS STRENGTH
Gruppklass
BLI MEDLEM

CALISTHENICS STRENGTH

Upper body

Det här är passet är för dig som vill utveckla styrka i olika kroppsviktsövningar inom Calisthenics, bland annat chin ups, pull ups, dips och olika push up variationer. Passet är utformat för att träna på färre och mer utmanande repetitioner av varje rörelse, med målet att utveckla styrka för att så småningom kunna låsa upp fler avancerade Calisthenics rörelser.

Övningarna anpassas utefter din individuella nivå så att du på ett säkert och strukturerat sätt får ut så mycket som möjligt av klassen. Du väljer regressioner och progressioner som passar dig bäst. Tränar vi på t.ex. chin ups kan olika progressioner vara excentriska chin ups, vanliga chin ups och viktade chin ups, beroende på din nivå.

Passen varierar från gång till gång, och har fokus på främst överkropp. Vi kommer hjälpa till att korrigera formen och välja lämpliga regressioner/progressioner.

Kom ihåg: Utmana dig själv, ha roligt och inspireras av varandra!

KLASSEN FOKUSERAR PÅ

Styrkeutveckling

Träna på teknik och form

Färre och tyngre reps

Bli stark i fler övningar​

Weighted Calisthenics

Överkropp

NIVÅ

 Alla kan träna Calisthenics Strength för att utvecklas och bli starkare, nybörjare såväl som mer avancerade medlemmar. För att få ut så mycket som möjligt av det här passet rekommenderar vi att du har en grundstyrka.

BRA ATT VETA

Passet kan utföras utan skor
Ta med vattenflaska
Kom ombytt

Vi har två duschar på studion som kan
användas för att duscha och byta om

Måndagar & Fredagar

60 min klass

Nivå: Alla nivåer

skaffa medlemskap

Bygg styrka, utveckla din rörlighet och lär dig skills med gruppklasser i Calisthenics. Bli skadefri och klara av övningar du trodde var omöjliga.