The Calisthenics Foundation Program
Ett träningsprogram som gör dig starkare inom grunderna i träningsformen Calisthenics.
STARTING SOON

Calisthenics träning som utmanar dig på nytt

Calisthenics Foundation Program är ett träningsprogram med fokus på övningar som utmanar kroppens alla muskler som en enhet.  Bli både starkare, rörligare och uthålligare än någonsin tack vare effektiv Calisthenics (kroppsvikts)träning. 

Skapat för att få resultat

Bli starkare än någonsin med vår programmering

Video Instructions

Videos to the exercises to perform them correct

Bodyweight Strength

Exercises in Calisthenics and bodyweight training

Avaliable online

Avaliable on all devices and in Web App
App-Layout-Muscle-Up-Mastery
Muscle-Up Mastery Program

Detta är Calisthenics Foundation Program

Programs – Här  fokuserar vi på att bygga en stark, flexibel och uthållig fysik med kroppen som utgångspunkt. Programmet är för både vana Calisthenics utövare så väl som dig som tränat på gym några år och vill prova något nytt.

The plan  – Du tränar fyra dagar i veckan. Programmet är indelat i fyra faser med övningar som ökar gradvis för att utmana dig i din träning, oavsett nivå. Varje pass innehåller en uppvärmning och noga uttänkt träningsplanering.

Varför Calisthenics träning?

Calisthenics är en träningsform med syftet att bli stark i relation till din egen kroppsvikt. Genom att använda vår egen kropp som motvikt bygger vi styrka, kroppskontroll, koordination och uthållighet, för att nämna några positiva effekter. Detta utöver att klara av nya övningar som du aldrig trodde dig kunna! Med vårt Calisthenics Foundation Program provar du på nya övningar som utmanar dig på flera plan. Vi har noggrant tagit fram både träningsplaneringen och träningspassen, du behöver bara följa planen.

Vilka redskap behövs för att träna?

pullupbar

Pull-Up Bar

Någonting att hänga i med utrymme ovanför.

Roman Rings

Ringar som går att justera till olika längder.

Wall

En vägg

En vägg med utrymme som du kan träna mot.

Band

Resistance bands i olika längd och tjocklekar.

Låda / stol

Resistance bands i olika längd och tjocklekar.

**Saknar du utrustning går det alltid att hitta alternativa övningar**

Adjust to your level

Din nivå – För att få ut så mycket som möjligt av det här programmet bör du minst klara av: 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg. Undrar du om nivån funkar för dig? Kontakta oss här.

Alternativa övningar – Programmet har ofta alternativa rörelser du kan välja mellan om så behövs. Välj den övning som passar dig, din situation och nivå.

How To Do a Handstand | Trainics.se

What's Included?

Calisthenics Foundation Program

For only $49
  • 12 veckors träningsprogram
  • Videoinstruktioner till övningarna
  • Instant access to program
  • TIllgång online & Web App
NEWS!

Are you one of those people that scroll to the bottom?  Då ska jag snabbt summera Calisthenics Foundation Program. Det är ett program med noga utvalda övningar som gör det enklare för dig att träna grundläggande Calisthenics övningar. Är du redo att bygga styrka, uthållighet och få bättre teknik inom Calisthenics, vänta in, börja idag! 

For only $49 får du tillgång till programmet online med ett komplett träningsprogram med uppvärmningar att göra hemma, videoinstruktioner, progressiva övningar och web-app.

Douglas Ekermark

Questions & answers

Både ja och nej. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av Calisthenics för att börja med detta träningsprogram. Du bör däremot ha minst sex månaders erfarenhet av träning samt bör kunna cirkla 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg för att få ut det mesta av programmet. Du kommer att prova på nya övningar som du inte gjort tidigare, om de blir för svåra går det alltid att skala ner rörelserna. 

Yes, you get instant access to your program online via the log in page. You get an e-mail with the information you entered during checkout and instructions how to log in. here. Så länge du har wifi, 3G eller 4G uppkoppling kan du nå programmet.

Vi rekommenderar att du följer programmeringen och tränar fyra gånger per vecka. Oavsett din nivå kan du kombinera programmet med din nuvarande träning eller uteslutande träna detta program för att bygga styrka, uthållighet och rörlighet hemifrån.

Programmet är har en viss nivå dvs du bör kunna utföra 12 Push-Ups, 8 Dips, 5 Pull-Ups och 30s Handstand mot vägg. På många rörelser finns enklare variationer som du kan skala ner med, om så önskas. Välj den progression som passar din nivå på varje övning.

För att träna hemifrån utgår vi från så få redskap som möjligt i programmet. Du bör ha en vägg, en fri yta att träna på, ett par stolar, några resistance bands och gärna ringar, pull-up bar eller en trappa att hänga i. Saknar du någon utrustning kan du alltid svepa på rörelserna och hitta variationer till de övningarna som kräver redskap. Ibland får man vara lite kreativ.

Calisthenics Foundation Program

Gå med i vårt nyhetsbrev och få reda på när vi lanserar först av alla. Lanseras inom kort.

By sending you approve our terms and condition and privacy policy.