LOWER BODY MOBILITY
Gruppklass
BLI MEDLEM

LOWER BODY MOBILITY

Strength & Conditioning

När man precis börjat med Calisthenics, läggs ofta mycket fokus på överkroppen. Därför har vi skapat en gruppklass enbart för underkroppen, i syfte att hjälpa dig hitta balans och lära dig nya intressanta sätt att träna underkroppen på. För att kunna röra dig fritt i olika Calisthenics övningar rekommenderar vi även att man tränar upp styrka och mobilitet i hela kroppen, även underkroppen.

På den här klassen tränar vi upp styrkan och rörligheten som krävs för att klara av olika benövningar inom Calisthenics. Vi kommer träna på olika benövningar för att lära och bli bättre på bland annat pistol squats, dragon squats, horse stance squat med fler. 

Kom regelbundet för att lära dig nya sätt att stärka upp höft och underkropp, bli rörligare och utveckla kroppskontroll. Vi går strukturerat igenom övningarna och lägger mycket fokus på form och att öva.

KLASSEN FOKUSERAR PÅ

Styrka för höft och underkropp

Förbättra din balans

Lära dig olika benövningar

Öka kroppskontroll

Rörlighet som krävs

Mobilitet underkropp

NIVÅ

Klassen riktar sig till alla som vill träna upp styrka, rörlighet och kroppskontroll för underkroppen.
Alla övningar anpassas till din individuella nivå.

BRA ATT VETA

Passet kan utföras utan skor
Ta med vattenflaska
Kom ombytt

Vi har två duschar på studion som kan
användas för att duscha och byta om

Tisdag och Fredag

60 min klass

Nivå: Alla nivåer

skaffa medlemskap

Bygg styrka, utveckla din rörlighet och lär dig skills med gruppklasser i Calisthenics. Bli skadefri och klara av övningar du trodde var omöjliga.