Muscle-Up Mastery Program
Nyhet: Ett 12 veckors muscle-up träningsprogram online. Endast $49.
GÅ TILL CHECKOUT

Ett Muscle-Up Program för dig som siktar högt

Muscle-Up Mastery by Trainics är ett 12 veckors Muscle-Up program med fokus på teknik, explosiva övningar och uthållighet. Hoppa över misstagen och lär dig övingar som får dig att utvecklas snabbare. En Crash-Course i Muscle-Ups helt enkelt.

12 veckors program

Minst 12 veckor indelat i tre faser om fyra veckor/fas

Videoinstruktioner

Videos till alla övningar för att utföra dem korrekt

Bodyweight Strength

Övningar inom Calisthenics och kroppsviktsträning

Tillgängligt online

Tillgängligt på alla enheter online och i Web App
App-Layout-Muscle-Up-Mastery
Muscle-Up Mastery Program

Det här är Muscle-Up Mastery

Träningsprogram – Det här är ett  träningsprogram där vi riktar allt fokus på muscle-ups. Du kommer att genomföra två 60 minuters träningspass per vecka med noga utvalda push och pull övningar som bygger styrka, rörlighet och teknik. Passar för dig som vill klara av din första muscle-up eller förbättra din teknik.

Upplägg  – Under minst 12 veckor tränar du muscle-up programmet två dagar i veckan. Programmet är indelat i tre faser med progressioner som ökar gradvis. Kombinera Muscle-Up Mastery med din vardagliga träning. 

Varför Muscle-Up Mastery?

Strikta Muscle-Ups är en övning som många längtar efter att klara av men som kan vara svårare att lära sig än vad man tror. Många fastnar på grund av bristande teknik och metoder och med anledning av att man är ivrig och vill utföra övningen direkt vilket ofta leder till dålig form, som t.ex. Chicken-Wing Muscle-Up. Problemet är att “bad form muscle-ups will develop bad form muscle-ups”. Det finns bättre sätt att lära sig strikta muscle-ups. I det här programmet skalar vi ner och fokuserar på övningar som bygger upp styrka och teknik inför alla delar av muscle-ups. Vi övar på explosivitet, övergången, timing och grundläggande styrkeövningar.

Vilka redskap behövs?

Trainics Pull-Up

Pull-up bar

En pull-up bar med utrymme ovanför där du kan hålla en dip position med raka armar.

Dip/P-Bars

En stabil dipstång eller p-bars för att kunna utföra bland annat dips.

Trainics Rings

Ringar

Höj- och sänkbara romerska ringar som du kan fästa i stång eller tak.

Box

En stabil låda i midjehöjd (ca 50 cm) som du kan stå på.

Resistance Bands

Långa resistance bands i olika tjocklekar.

Anpassa till din nivå

Två nivåer – Övningarna har två progressioner när det kan behövas. Välj den progressionen i varje övning som passar dig och din nivå. Avancera i övningarna när du blir starkare.

Din nuvarande nivå – För att få ut så mycket som möjligt av muscle-up programmet bör du kunna utföra ca tio pull ups i rad och tio dips antingen med eller utan band. Du kan upprepa varje fas i programmet tills du klarar av alla övningar (minst fyra veckor) innan du går vidare till nästa fas. Jobba med programmet utifrån din nuvarande nivå.

Muscle-Up Mastery Program

VAD INGÅR?

Muscle-Up Mastery

Endast $49
  • Muscle-Up Program
  • Videoinstruktioner
  • Direkt tillgång
  • TIllgång online
NYHET!

Är du en av dem som scrollar ner till botten?  Då ska jag snabbt summera Muscle-Up Mastery programmet. Det är ett 12 veckors program med noga utvalda övningar som gör det enklare för dig att lära dig muscle-ups. Är du redo och har viljan att lära dig Muscle-Ups, vänta inte, börja idag! 

För endast $49 får du tillgång till programmet online som inkluderar uppvärmningar, videoinstruktioner, övningar med två progressioner, web-app och tester. 

Douglas Ekermark

Vanliga frågor & svar

Ja, du får direkt tillgång till ditt program online via inloggningssidan. Du får dina uppgifter på mailen och loggar in här. Så länge du har wifi, 3G eller 4G uppkoppling kan du nå programmet.

Muscle-Up Mastery innehåller två träningspass per vecka med fullt fokus på övningar för Muscle-Ups. Tanken är att du kan ha programmet som ett komplement till din nuvarande träning. Oavsett vad för typ av träning eller sport du gör idag kan du enkelt addera dessa träningspass till din träningsvecka.

Programmet är utformat med övingar med två olika progressioner för att passa din nivå. Välj den progression som passar din nivå i varje övning. För nivå 1 bör du kunna utföra minst 10 assisterade pull-ups och 10 assisterade dips. För nivå 2 bör du kunna ca 10 pull-ups och 10 dips utan hjälp.

För att kunna utföra alla övningar i Muscle-Up Mastery behöver du en stabil stång (pull-up bar) med minst 50 cm ovanför, en dip-bar, romerska ringar, en ca 50 cm hög låda eller liknande, resistance band i olika tjocklekar och ett öppet utrymme att träna på. 

Absolut! Eftersom programmet utförs två gånger per vecka och främst fokuserar på överkropp går det bra att kombinera med din nuvarande/annan träning. Vi rekommenderar att du tränar utöver Muscle-Up Mastery programmet för att utvecklas ännu snabbare. 

Se dock till att få in vilodagar under veckan för att kroppen ska hinna återhämta sig. För att få ut så mycket som möjligt rekommenderar vi att inte utföra ett annat push program dagen innan push-rutinen i Muscle-Mastery och samma med pull dagen. Variera alla veckans träningspass så att du har energi att göra alla övningar i Muscle-Up Mastery så bra som möjligt och kan köra fullt ut!