Träna Calisthenics med PT Online - personligt upplägg
SE PLANER

Nå längre i din träning med hjälp av PT Online

PT Online är för dig som vill ta din träning till nästa nivå med Calisthenics, oavsett vart du än är. Träna på gym, utomhus eller hemifrån med en tydlig struktur, coachning och träningsprogram unikt utformade efter dig och dina behov.

Unikt träningsprogram

Vi skapar ett skräddarsytt program till dig

Instruktionsvideos

Videos till övningarna för att utföra dem korrekt

Exklusiv coachning

Feedback och coaching via WhatsApp*

Test och uppdatering

Tester och uppdateringar av träningsprogram

Träningsprogram, teknik och coachning online

Bli starkare, smidigare och lär dig nya rörelser som väcker liv i träningen, oavsett var du befinner dig. Vi tar noga fram träningsprogram unikt utformade efter dig med övningar från Calisthenics. PT Online är för dig som vill få struktur i din träning och utveckla teknik, kunskap och motivation. Passar för dig som är nybörjare, tränar regelbundet eller är idrottare.

Hur kan vi hjälpa dig?

Nå längre med beprövade strategier och träningsupplägg

Är du nybörjare?
(Tränat 0-2 år)

Vi hjälper dig komma igång och få en tydligare struktur i träningen med effektiva och säkra metoder. Vi har gjort misstagen och förstår vad som krävs för att lyckas. Du följer planen och vi sköter resten.

Är du medelerfaren?
(Tränat 2-5 år)

Om du har tränat Calisthenics regelbundet under en tid men inte ser resultat då kommer PT Online ge dig en boost. Lär dig ny teknik, Calisthenics övningar och strategier för att nå längre.

Är du avancerad?
(Tränat +5 år)

Du har tränat Calisthenics länge och satsar högt men inser att du behöver en expert för att nå längre. Vi vägleder dig genom nya rörelser, analyserar din träning och lär dig ny teknik.

Hur fungerar PT Online?

Steg 1 - Välj en plan

Välj en plan som passar dig. Vad behöver just du hjälp med? Vi erbjuder PT Online Base vilket är främst träningsprogram och PT Online Pro för dig som vill få ut max av din PT, med coachning och feedback online. Du avgör vad som är viktigast för dig och du kan när som helst uppgradera till Pro. Läs mer här.  Planerna sträcker sig över en träningsperiod på tre månader åt gången. 

Steg 2 - Konsultation

Vad händer efter köpet? Vi kontaktar dig via mail med frågor som du får svara på, om dina mål, träningshistorik, hur ofta du kan träna etc. Har du valt PT Online Pro bokar vi en inledande konsultation via Whats App. Oavsett plan kommer du även bli tillbedd att utföra och filma vissa övningar. Testerna ligger till grund för ditt träningsprogram. Du får ditt första träningsprogram inom fem arbetsdagar efter att du skickat testerna. 

Steg 3 - Träna & få coachning

Träna efter programmet, minst 2-3 dagar i veckan. Programmet finns tillgängligt i PDF eller DOCS med tillhörande instruktionsvideos. För PT Online Pro får du personlig och regelbunden kontakt med din tränare som har stenkoll på dina behov, mål och utveckling. Tillsammans kollar vi på dina videos och analyserar teknik, ger feedback och tips samt nya utmaningar och rutiner att träna på.

Steg 4 - Uppföljning

Efter en träningsperiod (tre månader) repeterar vi de inledande testerna för att matcha ditt kommande träningsupplägg med din utveckling. I varje nytt program introduceras nya övningar som håller träningen utmanande och spännande. Steg tre och fyra repeteras därefter så länge som du tränar med PT Online.

Välj en plan som passar dig

1000:-/mån.
Prenumeration minst 3 månader.

1500:-/mån
Prenumeration minst 3 månader.

Simon Falla
Simon Falla
Läs mer
"If you are interested in advancing your calisthenics training or obtaining a specific calisthenics goal, then I thoroughly recommend Douglas as a coach. I approached Douglas to help me reach a long term personal goal, being a a strict wall handstand push up, in addition to building up some general strength. Through some preliminary dialogue and testing, Douglas was able to pin point my areas of strength, but more importantly my areas of weakness, that were holding me back from achieving my goal. Douglas designed a programme that focused on fixing my weak points, whilst building strength with a focus to reach my goal. Fast forward 6 months of following Douglas's programming, which Douglas varied as I reached certain targets, and I reached my calisthenics goal of a strict wall handstand pushup. Douglas genuinely cares about his clients, checking in every week, sending you tips and insights on how to improve your form. He is quick to respond to any questions, that you may have and always has encouraging words to say. Thank you Douglas for helping me reach my goal!"

Varför Calisthenics och kroppsviktsträning?

Vi baserar vår träningsfilosofi på Calisthenics och kroppsviktsträning, vilket utmanar kroppen att jobba som en enhet. Träningen både utmanar och utvecklar dig. Du får kickar av att lära dig nya övningar samtidigt som du bygger verklig, funktionell styrka och stärker upp både leder och ligament. 

Kroppsviktsträning utmanar och tränar många muskelgrupper samtidigt. Detta leder till en balanserad och stark kropp samt  starka och uthålliga leder i relation till din muskelmassa. 

Trainics Rings

Ha roligt och utveckla awesome skills

Träningen både utmanar och boostar dig i din träning.

Trainics Push Up

Progressiva övningar för alla nivåer

Calisthenics träningen är progressiv till din nivå.

Trainics Pull-Up

Funktionell och balanserad stycka

Med Calisthenics ökar du din kroppskontroll och styrka.

Trainics Sprint

Bygg starka leder och ligament

Kroppsviktsträning stärker dina muskler, leder och ligament.

Vad säger våra atleter?

Frank Iller
Frank Iller
Six Group
Läs mer
"When I started out with training I was in the gym but thanks to Douglas I am now able to focus on doing more bodyweight training and I have made great progress so far with my push-ups, pull-ups, overall explosiveness and handstand. Im over 50 years old and feel younger than ever!"
Sebastian Johansson
Sebastian Johansson
Pro Handball Player
Läs mer
"I've learned how to properly warm-up before my training to active the bigger and smaller muscles I never got warm before, my core has become much stronger and I feel that my lower back is stronger than ever! I think Douglas is a great personal trainer and coach and gave me lots of help!"
Stelios Kostakis
Stelios Kostakis
White Architect
Läs mer
"Douglas is a skilled coach who has the ability to build a training program focused on your own goals as well as to adjust it depending on your progress. We've been training for about a year now, i'm super happy with it!"
Mauricio Cardenas
Mauricio Cardenas
Freelance Architect
Läs mer
"The program Douglas created for me was 100% tailor-made to meet my level and during our training he gave me interesting tips and ideas. I enjoyed that heh gave me very clear explanations to the training. He is total dedication to the training he provides. He pushed me and helped me tons!
Dudley Wacha Okot
Dudley Wacha Okot
Office Worker
Läs mer
"The programs that Douglas set up for me were perfect for my needs in the sense of strengthening my techniques for the front lever which I'll focus more on these next months and an overall strength. So would I recommend Douglas? Most definitely.​"
Dharshak Sathavahana
Dharshak Sathavahana
Student
Läs mer
"Douglas makes sure you are doing well and constantly checks on your performance . Be it an injury or additional advice, he is always providing information and guidance. To anyone who wants to start on calisthenics, Douglas is the best coach out there.​"
Föregående
Nästa

Börja med PT Online

Välj den plan som passar dig

PT Online BASE

1 000 SEK / Mån
  • ✔ Individuellt träningsprogram
  • ✔ Träningsupplägg
  • ✔ Videoinstruktioner
  • ✔ Tester & uppdateringar
  • ✔ Support via e-post

PT Online PRO

1 500 SEK / Mån
  • ✔ Allt i PT Online Base
  • ✔ Individuell coachning med din tränare som är med hela vägen
  • ✔ Analys av träningsvideos med feedback, tips och övningar
  • ✔ Exklusiv anpassning utefter din situation och utveckling

Minimigränsen för att delta är en träningsperiod vilket är tre månader. En månads uppsägningstid. PT Online är godkänt för friskvård. Se allmänna villkor.

Vanliga frågor & svar

Undrar du något annat? Maila oss.

PT online är en löpande tjänst som kan pågå så länge klienten önskar att fortsätta. Minimigränsen är en träningsperiod (á tre månader) som debiteras med autogiro per månad. 

PT Online är en prenumeration och betalas via autogiro varje månad och är bindande. Priset per månad beror på vilket paket du väljer (PT Online Base eller Pro). En månads uppsägningstid efter den första träningsperioden (á tre månader). 

Ja, PT Online räknas som friskvård om den främst utförs på gym. Priset är inklusive 6% moms och är avdragsgillt. Du får ett kvitto från varje köp som du visar upp till din arbetsgivare. Vi är även anslutna till både Actiway och ePassi för friskvårdsbidrag.

Du behöver inga tidigare kunskaper då träningen är helt anpassad till dina tidigare erfarenheter och läggs på en nivå som passar dig. Träning med kroppen som motvikt är perfekt för både erfarna och nybörjare eftersom vi kan anpassa alla övningar till den nivå du känner dig bekväm med. Vi ser till att detta sker på bästa sätt.

Vår PT Online är unik då den utgår från Calisthenics/kroppsviktsträning. Det vill säga att vi baserar träningen på övningar där du använder din egen kropp som motvikt. Exempelvis övningar pull-ups, dips, push-ups och rodd. Vikter kan förekomma i specifika övningar samt i uppvärmning och stretching men främst kommer du att träna med endast kroppen och ett par redskap. 

Vi rekommenderar att du har tillgång till redskap som en pull-up stång, någonstans att göra dips, ett motståndsband, hopprep, yogamatta, en öppen yta samt en vägg att t.ex. stå på händer mot. Vi igenom vad du har tillgång till för redskap och lägger upp din träning efter det.

Att träna på gym är inte ett krav. Det är rekommenderat att ha bland annat en pull-up stång, en vägg att stå mot, ett band, en fri yta att röra dig på och ett par vikter. Saknas ett visst redskap för att utföra en övning går det alltid att hitta alternativa övningar. Notera däremot att om tjänsten främst utförs på annan plats än på gym har du inte möjlighet att dra av det som friskvård.

Vi skriver ditt träningsprogram i ett dokument som sedan levereras till din e-post i PDF format. I programmet finner du instruktioner till träningsupplägget, uppvärmning, prehab, stretchning, samtliga träningspass och tillhörande instruktionsvideos länkat till övningarna i programmet. Vi laddar även upp en kopia till en delad Google Drive mapp som du får en länk till och alltid kan ha med dig. 

För PT Online Pro använder oss främst av WhatsApp för att skicka videos, bilder och ha en löpande kommunikation. För PT Online Base sker support via e-post. 

Vi utformar programmet efter din förmåga, möjlighet att träna och dina mål. Vi rekommenderar dock att du lägger ner minst tre träningspass per vecka för att nå resultat. 

Vid skador som nyligen inträffat är det rekommenderat att träffa en läkare och få ett OK på att du får börja träna, innan du inleder tjänsten. 

För att vi ska kunna lägga upp ditt träningsprogram, ge feedback och hjälpa dig i din utveckling är det av stor vikt att du kan filma dig själv. Du kan enkelt filma dig själv med din telefon. Videos kommer endast användas i detta syfte. Inga filmer kommer delas utan klientens samtycke.