Bli stark och lär dig Calisthenics skills med PT Online
BÖRJA NU

Nå längre i din träning med PT Online

PT Online är för dig som vill ha ett unikt träningsprogram utformat efter dig och dina mål med exklusiv coachning online.  

Unikt träningsprogram utformat efter din nivå och dina mål
Videos till alla övningar för att enkelt förstå övningarna
Exklusiv coachning online och möjlighet till att ställa frågor 24/7 via WhatsApp
Vi håller alltid ditt träningsprogram uppdaterat
Läs mer
Ett unikt träningsprogram utformat efter din nivå och dina mål
Läs mer
Videos finns till alla övningar för att du enkelt ska förstå övningarna
Läs mer
Exklusiv coachning online och möjlighet till att ställa frågor 24/7 via WhatsApp
Läs mer
Vi håller alltid ditt träningsprogram uppdaterat och utmanande
Föregående
Nästa

Hur fungerar PT Online?

PT online är en löpande tjänst med ett långsiktigt helhetskoncept där du får skräddarsydda träningsprogram, återkommande uppföljningar och coachning längst med hela vägen. För att du ska kunna ta så stora framsteg som möjligt i din träning är det viktigt för mig att skapa ett träningsupplägg unikt för just dig.

Vi inleder PT Online med en konsultation via WhatsApp eller liknande, för att gå igenom dina mål, förväntningar och din nuvarande situation. Därefter kommer jag be dig att göra ett styrketest och filma in när du utföra några utvalda övningar.

Till träningsprogrammet får du tillgång till videos på övningarna. Varje program sträcker sig över en träningsperioden (3 mån) och du utför passen på valfri plats.

Vi håller en kontinuerlig kommunikation där du har möjlighet att ställa frågor och skicka videos till mig för att få feedback. Jag kommer även be dig spela in och skicka vissa övningar till mig som vi tittar på tillsammans via WhatsApp el liknande.

Eftersom att vardagen och din situation kan förändras kan vi alltid justera ditt träningsupplägg. Målet är att få träningen att bli en naturlig del av din vardag, oavsett om du kanske har mycket en period eller om du är på resande fot.

Efter en träningsperiod repeterar vi de inledande testerna för att matcha ditt kommande träningsupplägg med din utveckling.

Varför träna Calisthenics?

Trainics Pull-Up

Funktionell och balanserad stycka

Med Calisthenics tränar du hela kroppen som en enhet vilket leder till ökad kroppskontroll och styrka.

Trainics Push Up

Progressiva övningar för alla nivåer

De övningar vi gör inom Calisthenics är progressiva och kan anpassas till alla nivåer.

Trainics Rings

Ha roligt och utveckla awesome skills

Träningen utmanar och boostar dig i din träning. Du får kickar av att lära dig nya övningar.

Trainics Sprint

Bygg starka leder och ligament

När du använder kroppen som motvikt blir dina leder och ligament starka i relation till dina muskler.

Fördelar med PT Online

Unikt träningsprogram

Vi anpassar träningsprogrammet utefter dig. Varje träningsfas utvärderas följt av ett nytt program.

Videoinstruktioner

Alla övningar har länkar till instruktionsvideos som gör det enklare för att dig att utföra övningarna.

Ha stöd hela vägen

Jag är med dig hela resan. Vi håller en kontinuerlig kommunikation med upplägg, feedback och frågor.

Träna när och vart du vill

Med PT online kan du tränar när och vart du vill. Vi lägger upp träningsprogrammet utefter din situation.

Vad säger våra atleter?

Frank Iller
Frank Iller
Six Group
Läs mer
"When I started out with training I was in the gym but thanks to Douglas I am now able to focus on doing more bodyweight training and I have made great progress so far with my push-ups, pull-ups, overall explosiveness and handstand. Im over 50 years old and feel younger than ever!"
Sebastian Johansson
Sebastian Johansson
Pro Handball Player
Läs mer
"I've learned how to properly warm-up before my training to active the bigger and smaller muscles I never got warm before, my core has become much stronger and I feel that my lower back is stronger than ever! I think Douglas is a great personal trainer and coach and gave me lots of help!"
Stelios Kostakis
Stelios Kostakis
White Architect
Läs mer
"Douglas is a skilled coach who has the ability to build a training program focused on your own goals as well as to adjust it depending on your progress. We've been training for about a year now, i'm super happy with it!"
Mauricio Cardenas
Mauricio Cardenas
Freelance Architect
Läs mer
"The program Douglas created for me was 100% tailor-made to meet my level and during our training he gave me interesting tips and ideas. I enjoyed that heh gave me very clear explanations to the training. He is total dedication to the training he provides. He pushed me and helped me tons!
Dudley Wacha Okot
Office Worker
Läs mer
"The programs that Douglas set up for me were perfect for my needs in the sense of strengthening my techniques for the front lever which I'll focus more on these next months and an overall strength. So would I recommend Douglas? Most definitely.​"
Dharshak Sathavahana
Student
Läs mer
"Douglas makes sure you are doing well and constantly checks on your performance . Be it an injury or additional advice, he is always providing information and guidance. To anyone who wants to start on calisthenics, Douglas is the best coach out there.​"

Success stories!

Här är tre av våra atleter och deras grymma progress. Muscle ups, handstand och Tuck V-sit.

Spela videoklipp
Spela videoklipp
Spela videoklipp

Hur engagerad är du?

Vi har just nu 5 lediga platser.

Genom att skicka in formuläret godkänner du vår policy och tillåter att du tar emot e-post från oss. 

Hur engagerad är du?

Vi har just nu 5 lediga platser. 

En träningsperiod

(3 månader)
  • ✔ Individuellt träningsprogram
  • ✔ Videoinstruktioner
  • ✔ Tillgång till privat tränare online
  • ✔ Uppföljning och justeringar

Fyra träningsperioder

(12 månader)
  • ✔ Individuellt träningsprogram
  • ✔ Videoinstruktioner
  • ✔ Tillgång till privat tränare online
  • ✔ Uppföljning & justeringar

PT Online är en prenumeration och betalas månadsvis.

Vanliga frågor & svar

Undrar du något annat? Skicka e-post.

PT online är en löpande tjänst som kan pågå så länge klienten önskar att fortsätta. Minimigränsen är en träningsperiod som är tre månader.  som automatiskt debiteras, tills du säger upp prenumerationen. Resultat tar tid och det är viktigt att du är medveten om detta därför anser vi att du behöver ge det minst tre månader.

PT Online är en prenumeration och betalas via autogiro varje månad och är bindande. Priset per månad beror på vilket paket du väljer (3 eller 12 mån). Tjänsten har en månads uppsägningstid, vilket innebär att du behöver kontakta oss en månad innan din period går ut för att inte inleda nästa träningsperiod.

Ja, PT online räknas som friskvård. Priset är inklusive moms och är avdragsgill. Om tjänsten primärt utförs på annan plats än ett gym har du inte möjlighet att dra av det som friskvård, enligt svensk lag.

Du behöver inga tidigare kunskaper utan träningen är helt anpassad till dina tidigare erfarenheter och läggs på en nivå som passar dig. Träning med kroppen som motvikt är perfekt för både erfarna och nybörjare eftersom vi kan anpassa alla övningar till den nivå du känner dig bekväm på. Jag kommer se till att detta sker på bästa sätt.

PT Online utgår från Calisthenics / kroppsviktsträning. Det vill säga att vi baserar träningen på övningar där du använder din egen kropp som motvikt. Exempelvis övningar pull-ups, dips, push-ups, rodd och upphopp. Vikter kan förekomma i specifika övningar samt uppvärmning och stretching men främst kommer du att träna med endast kroppen och ett par redskap. 

Vi rekommenderar att du har tillgång till redskap som en pull-ups stång, någonstans att göra dips, ett motståndsband, hopprep, yoga matta, en öppen yta samt en vägg för att utföra träningen på bästa sätt. I konsultationen går vi igenom vad du har tillgång till för redskap och lägger upp träningen efter det.

Att träna på gym är inte ett krav. Det är rekommenderat att ha bland annat en pull-up stång, en vägg att stå mot, ett band, en fri yta att röra dig på och ett par vikter. Saknas ett visst redskap för att utföra en övning går det alltid att hitta alternativa övningar. Notera däremot att om tjänsten primärt utförs på annan plats än ett gym har du inte möjlighet att dra av det som friskvård, enligt svensk lag.

Jag skriver ditt träningsprogram i ett dokument som sedan levereras till din e-post. I detta program finner du instruktioner till upplägget, uppvärmning, prehab, stretchning, samtliga pass och tillhörande instruktionsvideos länkat till övningarna i programmet. Vi laddar även upp en kopia till en delad Google Drive folder som du får en länk till och alltid kan ha med dig. 

Vi använder oss främst av WhatsApp för att skicka videos, bilder och ha en löpande kommunikation. Även e-post fungerar som medel för kommunikation om det passar dig bättre. Det viktiga är att hitta en rutin för att ha kontinuerliga samtal som fungerar för dig. Jag svarar så ofta som möjligt. 

Jag utformar programmet efter din förmåga, möjlighet att träna och dina mål. Jag rekommenderar att du lägger ner minst tre timmar per vecka för att kunna nå några resultat. Optimalt är tre till fem träningspass per vecka.

Har du problem som påverkar din förmåga men går att jobba runt är det inga problem. Vid skador som skett nyligen är det rekommenderat att träffa en läkare och få ett OK på att du får börja träna, innan du inleder tjänsten.

För att jag ska kunna lägga upp ditt träningsprogram, ge feedback och hjälpa dig i din utveckling är det av stor vikt att du kan filma dig själv. Du kan enkelt filma dig själv med din telefon. Endast din coach kommer ha tillgång till dina videos och kommer enbart användas i detta syfte. Inga filmer kommer delas utan klientens samtycke. 

Boka konsultation

En träningsperiod (3 månader)

Boka konsultation

Fyra träningsperioder (12 månader)

Anmäl ditt intresse