STATIC STRENGTH
Gruppklass
BLI MEDLEM

STATIC STRENGTH

Upper body

Är du intresserad av att träna och lära dig några av de mer avancerade övningarna inom Calisthenics? Static Strength är klassen med fokus på statiska Calisthenics övningar som front lever, back lever, dragon flag etc. Eftersom att övningarna i sin fullaste form är väldigt avancerade bryter vi ner övningarna och tränar rörelserna steg för steg.

Statics är en stor del inom Calisthenics. Det övningarna har gemensamt är att de utförs isometriskt, vilket innebär att man med sin styrka motstår en rörelse och håller en stilla position. Detta kräver mycket styrka och kroppskontroll.

Under Static Strength klassen kommer vi på ett strukturerat och säkert sätt öva på olika regressioner av de statiska övningarna. Du kommer få träna på tekniken och formen, och även göra assisterande övningar för att bygga upp styrkan och kroppskontrollen som behövs.

Varje medlem arbetar på sin egen nivå och väljer regressioner och progressioner som passar dig bäst. Coachen kommer att korrigera formen och hjälpa till att välja lämpliga regressioner och progressioner som gör att du utvecklas.

Det här passet var förut en del av klassen som hade namnet Calisthenics Technique, som nu är uppdelad på klasserna Muscle Ups och Static Strength.

Kom ihåg: Utmana dig själv, ha roligt och inspireras av varandra!

KLASSEN FOKUSERAR PÅ

Skills inom Calisthenics

Statiska rörelser

Styrkeutveckling

Planche / Levers m.m

Teknik och form

Mer avancerade rörelser

NIVÅ

Passet riktar sig främst till dig som redan har byggt upp en grundstyrka inom Calisthenics och klarar av att göra pull ups och dips.

BRA ATT VETA

Passet kan utföras utan skor
Bli inte rädd för våra mer avancerade medlemmar. Våra medlemmar är alla vänliga och hjälper dig gärna.
Kom ombytt – vi har två duschar som kan användas för att duscha och byta om.

Onsdag & Fredag

60 min klass

Nivå: Intermediate - Advanced

skaffa medlemskap

Bygg styrka, utveckla din rörlighet och lär dig skills med gruppklasser i Calisthenics. Bli skadefri och klara av övningar du trodde var omöjliga.